Virksomhedens kendemærke
Et logo er en virksomheds symbol eller kendemærke. Derfor skal det være iøjnefaldende og let genkendeligt. Det er Holbæk Sportsbys logo, der er inspireret af Sportsbyens værdier: fællesskab, samarbejde, bevægelse og sundhed.
Olympiske farver
Sportsbyens logo er en unik, organisk figur, der består af fem elementer i de olympiske farver: sort, grøn, blå, gul og rød. Logoet tager sit afsæt i forbogstaverne “H” (blå, grøn og sort) og “S” (gul og rød) for Holbæk Sportsby, og de fem farver repræsenterer mangfoldigheden i sport for såvel bredde som elite.
Bevægelse – fysisk og mental
Kerneværdien bevægelse er tydelig i den organiske figur, men hvad er bevægelse? Bevægelse kan både være fysisk og mental. Det at noget eller nogen flytter sig i en retning. Og det er netop det, Holbæk Sportsby kan. At inspirere til nytænkning med sit visionære koncept og fremme fysisk bevægelse med alle faciliteter samlet ét sted.
Bevægelse er vigtig for alle og styrker både motorik, koncentrationsevne og præstationer. Bevægelse styrker ikke mindst børns selvværd og trivsel, så Holbæk Sportsby er til glæde for hele familien – både store og små – fra seniormotionisten til babysvømmeren.
Designeren bag logoet
Sportsbyen logo er udarbejdet af grafiker Peter Ludvigsen fra Holbæk, som også er manden bag dette års officielle Tour de France plakat.
Skriv et svar